Stappenplan jaarwisseling CRM voor het web

Aan het einde van jaar zijn een paar zaken handig om door te voeren/aan te passen, zodat RADAR weer klaar staat voor het nieuwe jaar:
  

1. EEN NIEUW JAAR AANMAKEN

  • Open RADAR.
  • Klik in het menu op ‘Beheer’.  
  • Selecteer onder het kopje ‘Stamgegevens’ menuoptie ‘Jaren’.
  • Klik op de toevoeg-knop om een jaar toe te voegen:

2. JAAR IN RUBRIEKEN

Als je rubrieken toekent aan je documenten en/of taken en een van de rubrieken het jaartal aangeeft, dan kun je een nieuw jaartal toevoegen als volgt:

  • Open RADAR.
  • Klik in het menu op ‘Beheer’.  
  • Kies een van de Rubrieken onder het kopje ‘Stamgegevens’ en controleer of er jaartallen worden vermeld bij RUBRIEKEN 1, 2 of 3
  • Kies bijvoorbeeld Rubriek 2 en klik in het scherm dat verschijnt op de paarse knop om een nieuw jaar toe te voegen:

  • Voer het nieuwe jaar en de juiste omschrijving in.
  • En vul eventueel het juiste boekjaar toe. Deze laatste is optioneel. De taken die gegenereerd worden in de workflow staan dan ook direct gekoppeld aan deze rubriek.
  • Kies onderaan de knop ‘Opslaan’ wanneer de gegevens zijn ingevuld. 

Je komt nu automatisch terug in het overzicht van de rubrieken. In het overzicht is de nieuwe rubriek toegevoegd.

  

 3. WORKFLOWTAKEN

Voor het nieuwe jaar zullen waarschijnlijk ook nieuwe workflowtaken worden aangemaakt. Dit doe je als volgt:

  • Open RADAR.
  • Klik op het icon voor ‘Beheer’. 
  • Klik onder het kopje ‘Workflow’ op menu item ‘Taken aanmaken’.
  • Klik in het volgende venster de gewenste opties aan: 

 

Door een vinkje te plaatsen bij ’Taaksjablonen' kun je er voor kiezen om alleen bepaalde taken aan te gaan maken voor het nieuwe jaar.

Wil je gewoon alle taken aanmaken dan klik je het vinkje ’Taaksjablonen' weer uit.

Selecteer het gewenste kalenderjaar waar je de taken voor gaat aanmaken. (de 'Van' maand en de 'tot en met' maand kies je als je gedurende het jaar de workflowtaken gaat aanmaken)

Klik onderaan op de knop 'OK'  om de taken te genereren. 

4. NIEUW: WORKFLOWS AANMAKEN

Je kunt vanaf nu workflow taken aan elkaar koppelen.

Deze functionaliteit is eenvoudig toe te voegen aan de bestaande workflow taken. In deze video wordt toegelicht hoe je dit kunt toepassen.
 

5. SJABLONEN

Indien je gebruik maakt van document soorten in RADAR CRM, kan het zijn dat deze vaste rubrieken hebben meegekregen. Indien een van de rubrieken een jaartal is, kun je dit aanpassen als volgt:

  • Open RADAR.
  • Kies menu optie ‘Beheer’. 
  • Klik op menu ‘Sjablonen’.
  • Door te klikken op de naam van een sjabloon en daarna op het tabblad Indelen kun je controleren of er bijvoorbeeld bij de rubrieken vaste rubrieken met een jaartal zijn ingesteld. Als dit zo is kun je nu deze waarden aanpassen.
  • Kies na aanpassen de knop ‘Opslaan’ om de wijziging te bewaren

6. AANPASSEN DOCUMENTSJABLONEN

Staan er in de sjablonen inhoudelijk teksten die aangepast moeten worden, dan wijzig je dit in de briefsjabloon. Dit sjabloon kun je openen en wijzigen  door de knop ‘Openen’ te kiezen.

 

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.