Stappenplan - Toevoegen van een persoon

Binnen Radar360 is het mogelijk om een nieuw persoon toe te voegen. Dit kan je als medewerker alleen als je de juiste rechten hebt. Als beheerder kan je deze rechten instellen voor alle medewerkers. Lees hier meer over het instellen van rechten.

Toevoegen

  • Om een nieuw persoon toe te voegen ga je naar het kopje personen onder CRM. Dit kopje krijg je alleen te zien als je de rechten voor CRM en personen hebt.
  • Klik vervolgens op de knop Toevoegen en kies voor Persoon om een nieuw persoon toe te voegen. 
  • LET OP! Je kan alleen de knop Toevoegen zien als je de juiste rechten hebt.
  • Vervolgens krijg je dit scherm te zien:
  • Kies de relatie waar je een persoon aan wilt toevoegen. 
  • Een persoon moet altijd aan een relatie gekoppeld zijn, dit kan een bedrijf of een familie zijn. 
  • Bij Beheer > Relaties > Relatiecode reeksen kan je als beheerder instellen welke relatiecode reeksen je wilt hebben bij welk vinkje.
  • In het toevoegscherm kan je een relatiecode toevoegen aan een persoon. Dit kan je handmatig doen, of dit wordt automatisch gedaan als de beheerder de relatiecode reeksen heeft ingesteld. 
  • Vul vervolgens de achternaam in van de persoon. Eventueel kan je initialen, een voornaam en een geslacht toevoegen.
  • Vul als laatste de aanhef in brieven in. Dit veld wordt automatisch ingevuld als je de naam van de persoon invult. Je kan vervolgens de aanhef zelf nog veranderen. 
  • Je kan er voor kiezen om links onderin het vinkje aan te zetten. Dit vinkje zorgt ervoor dat je bij het opslaan van een nieuw persoon, automatisch het bewerkscherm opent. In dit scherm kan je meer gegevens invullen of aanpassingen doen aan de persoon.

Bewerken

  • Als je de nieuwe persoon hebt opgeslagen, en NIET het vinkje linksonder hebt aangezet, kom je in dit scherm terecht. Dit is het overzichtsscherm van een persoon.
  • Klik hier op de knop Bewerken om het bewerkscherm van de nieuwe persoon te openen.
  • In dit scherm kan je de relatiecode en voor- en achternaam die je net hebt ingevuld aanpassen. 
  • Verder kan je nog veel meer gegevens over de persoon invullen op de tabladen. Niet alle gegevens zijn verplicht om in te vullen, maar de meeste zijn wel handig omdat je die later in de applicatie nodig kan hebben. 

Archiveren en verwijderen

  • Ga naar personen en open de persoon die je wilt archiveren of verwijderen.
  • Het scherm hieronder wordt geopend. Klik op de 3 puntjes in dezelfde regel als de knop Bewerken.
  • Als je hierop klikt opent er een dropdownmenu. Maak hier de keuze voor Archiveren... of Verwijderen... 
  • Klik in de pop-up die opent op de knop Ok als je er zeker van bent dat je de persoon wilt archiveren of verwijderen. Een gearchiveerd persoon kan je uit het archief halen, maar LET OP! Een persoon die je hebt verwijderd kan niet worden terug gehaald.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.