Stappenplan - Toevoegen van een familie

Binnen Radar360 is het mogelijk om een nieuwe familie toe te voegen. Dit kan je als medewerker alleen als je de juiste rechten hebt. Als beheerder kun je deze rechten instellen voor medewerkers. Lees hier meer over het instellen van rechten.

Toevoegen

  • Ga naar CRM > Families.
  • Klik vervolgens op de knop Toevoegen.
  • Je komt nu terecht op het scherm om een nieuwe familie toe te voegen.
  • Bij Beheer > Relaties > Relatiecode Reeksen, kan je als beheerder instellen welke relatiecode reeksen je wilt gebruiken.
  • Op het scherm kun je een relatiecode toevoegen aan de familie. Dit kan je handmatig doen, of automatisch als de beheerder de relatiecode reeksen heeft ingesteld. 
  • Vul vervolgens de naam in van de familie.
  • Je kan er voor kiezen om links onderin het vinkje aan te zetten. Dit vinkje zorgt ervoor dat je bij het opslaan van een nieuwe familie, automatisch het bewerkscherm opent. In dit scherm kan je meer gegevens invullen of aanpassingen doen aan de familie
  • Als je naar het tweede tabblad gaat heb je de mogelijkheid om een persoon toe te voegen aan de nieuwe familie. Dit is optioneel, eventueel kan je ook later personen toevoegen aan de nieuwe familie.

Bewerken

  • Als je de nieuwe familie hebt opgeslagen en NIET het vinkje linksonder hebt aangezet, kom je in dit scherm terecht. Dit is het overzichtsscherm van een familie.
  • Klik hier op de knop Bewerken om het bewerkscherm van de nieuwe familie te openen.
  • In dit scherm kun je de relatiecode en familienaam die je net hebt ingevuld aanpassen. Hierbij kan je ook de mapnaam van de familie handmatig aanpassen. Onder deze naam is de map zichtbaar in SharePoint.
  • Verder kan je nog veel meer gegevens over de familie invullen op de tabladen. Niet alle gegevens zijn verplicht om in te vullen, maar de meeste zijn wel handig omdat je die later in de applicatie nodig kan hebben. 
  • LET OP! Als je elektronische facturen wilt versturen, moet je voor een familie een factuur e-mailadres invullen bij het tabblad Contact
  • LET OP! Als je uren wilt schrijven voor een familie, moet je voor een familie het vinkje aanzetten bij het tabblad Uren & Facturatie.

Archiveren en verwijderen

  • Ga naar Families en open de familie dat je wilt archiveren of verwijderen.
  • Het scherm hieronder wordt geopend. Klik op de 3 puntjes in de zelfde regel als de knop Bewerken.
  • Als je hierop klikt opent er een dropdownmenu. Maak hier de keuze voor Archiveren... of Verwijderen... 
  • Klik in de pop-up die opent op de knop Ok als je er zeker van bent dat je de familie wilt archiveren of verwijderen. Een gearchiveerde familie kan je uit het archief halen, maar een familie die je verwijderd hebt kan niet worden terug gehaald. 

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.