Het scherm Facturatie instellingen bestaat uit de volgende tabbladen. Per tabblad wordtbeschreven welke gegevens ingesteld kunnen worden.
Instellingen
Op dit tabblad staan algemene instellingen voor onder andere de standaard betalingstermijnen, het gebruik van periodieke facturen en de te gebruikern data op de facturen.
- Standaard betalingstermijnen: In de selectielijst zie je de mogelijke opties voor de standaard betalingstermijn. De verschillende termijnen zijn in te stellen in een ander stuk van de beheermodule, namelijk bij de stamgegevens.
- Automatische incasso: Als het vinkje bij deze opties aanstaat dan wordt de automatische incasso alleen van toepassing op termijnfacturen en periodieke facturen.
- Apart factuurregel per tegengeboekte voorschot factuur: Als deze optie is aangevinkt, dan wordt er voor elke tegengeboekte voorschotfactuur een aparte factuurregel aangemaakt.
- BTW afronden op cijfers achter de komma: Hier kun je aangeven op hoevel cijfers achter de komma de BTW voor een bepaald bedrag moet worden afgerond.
- Standaard taal factureren: Deze instellingbepaalt in welke taal de factuur standaard aangemaakt wordt.
- Periodieke facturen: Als beheerder kun je instellen:
- Of de menuoptie Periodieke facturen getoond moet worden.
- Of periodieke facturen automatisch aangemaakt moeten worden (dit gebeurt 's nachts in een automatisch proces).
- Welke medewerker een notificatie ontvangt in de applicatie als het achtergrondproces voor periodieke facturen is afgerond. Je kunt slechts 1 medewerker selecteren.
- In te stellen factuurdatum en startdatum betalingstermijn: Als beheerder kun je instellingen welke datums gebruikt moeten worden voor de factuurdatum en de startdatum van de betalingstermijn.
Uren facturen
Tekst volgt nog.
Export
Tekst volgt nog.
Factuur korting
Tekst volgt nog.
E factureren
Tekst volgt nog.
Betaallink
Tekst volgt nog.