Hieronder vind je een stap-voor-stap beschrijving van het aanmaken, bewerken en verwijderen van e-mailsjablonen in Radar360.
- Aanmaken van een E-mailsjabloon
- Bewerken van een E-mailsjabloon
- Archiveren / Verwijderen van een E-mailsjabloon
- Instellen van E-mailsjablonen
Aanmaken van een E-mailsjabloon
- Ga naar Beheer > E-mailen via Microsoft 365 > Sjablonen.
- Klik op de knop Toevoegen om een nieuw E-mailsjabloon aan te maken.
- Je moet het sjabloon een naam geven, waardoor het sjabloon straks bij het gebruik duidelijk te vinden is.
- Per sjabloon moet je aangeven of het sjabloon gebruikt kan worden voor een Bedrijf/Familie en/of een Persoon. Als je geen van beide opties aanvinkt, dan wordt het sjabloon niet getoond in de lijst bij de nieuwe E-mail.
- Tevens kun je aanvinken dat de Persoon verplicht is. In dit geval kun je niet het vinkje voor Bedrijf/Familie aanzetten.
- Je kunt al een standaard E-mailadres invullen. Als je niets invult, dan wordt het E-mailadres van de Relatie / Persoon waarvandaan je mailt ingevuld.
- Je kunt alle velden verder naar wens invullen.
- Je kunt in het E-mailsjabloon gebruik maken van #hekjescodes#. Lees hier meer over het gebruik van hekjescodes.
- Als je klaar bent, sla je het E-mailsjabloon op met de knop Opslaan en kun je het gebruiken bij het aanmaken van een nieuwe E-mail.
Bewerken van een E-mailsjabloon
- Als je wijzigingen wilt doorvoeren bij een E-mailsjabloon, dan kun je dit doen door op de naam van het sjabloon in het overzicht te klikken.
- Je kunt nu de wijzigingen doorvoeren en als je klaar bent via de knop Opslaan deze wijzigingen opslaan.
Archiveren / Verwijderen van een E-mailsjabloon
- Als je het E-mailsjabloon niet meer wilt gebruiken, klik dan op de optie Archiveren in het hamburgermenu achter de naam van het sjabloon. Het sjabloon wordt nu gearchiveerd.
- Als je het E-mailsjabloon helemaal wilt verwijderen, klik dan nogmaals op het hamburgermenu en klik nu op Verwijderen.
Instellen van E-mailsjablonen
- Ga naar Beheer > E-mailen via Microsoft 365 > Sjablonen.
- In het overzicht van aanwezige E-mailsjablonen kun je één van de sjablonen aanvinken als Taak-E-mailsjabloon door het vinkje achter het sjabloon aan te zetten.
- Als je een ander E-mailsjabloon als Taak-E-mailsjabloon wilt gebruiken, dan wordt automatisch het eerder gezette vinkje weggehaald.
- Als je het vinkje voor Bulk aanzet dan wordt dit sjabloon getoond bij Selecties en Mailingen. Je kan één of meerdere Bulksjablonen instellen.
- Je kan sjablonen instellen voor CRM, deze krijg je dan te zien als je een E-mail verstuurd via een Relatie of persoon.
- Het instellen van een E-mailsjabloon kan alleen gedaan worden door een Beheerder.