Documenten - Sjablonen

In Radar360 kan je gebruik maken van documentsjablonen. Deze kan je maken en importeren vanuit Word of Excel. Lees hier hoe je in Word/Excel sjablonen kunt aanmaken. 

Na het aanmaken in Word/Excel lees je hieronder verder hoe je binnen Radar360 de documentsjablonen kunt beheren.

Toevoegen van een sjabloon

  • Ga naar Beheer > Documenten > Sjablonen.
  • Klik op de knop Toevoegen.
  • Vul een naam in voor het sjabloon, onder deze naam kun je hem later terug vinden.
  • Kies de applicatie waarin je het sjabloon gemaakt hebt: je kunt kiezen uit Excel of Word.
  • Selecteer het bestand met daarin het sjabloon dat je gemaakt hebt.
  • Na Opslaan kom je terecht op het bewerkscherm, waar je nog meer gegevens kunt invullen.

Bewerken van een sjabloon

  • Ga naar Beheer > Documenten > Sjablonen.
  • Klik op de naam van de regel die je wilt bewerken.
  • Je krijgt nu het bewerkscherm te zien met 4 of 5 tabbladen (afhankelijk of het een Word of Excel sjabloon is).
    • Algemeen:
      Hier kun je de naam, applicatie en bestand instellen van het sjabloon.
    • Digitaal tekenen (Alleen zichtbaar bij Word):
      Hier kun je aangeven door welke medewerker het document zal worden ondertekend. Ondertekening door:
      • Gebruiker: De gescande handtekening van de ingelogde gebruiker wordt toegevoegd aan het Document.
      • Relatiebeheerder: De gescande handtekening van de relatiebeheerder van de relatie wordt toegevoegd aan het document.
      • Declarant: De gescande handtekening van de declarant van de relatie wordt toegevoegd aan het document.
      • Medewerker: De gescande handtekening van de geselecteerde medewerker (in te stellen in de beheermodule) wordt toegevoegd aan het document.
    • Indelen:
      Hier kun je alvast de rubrieken invullen en het type document selecteren. Het boekjaar vul je meestal in bij het maken van het betreffende document.
  • Opties:
    Hier kun je de Betreft invoeren en bij Te gebruiken vanuit aangeven welke relaties dit sjabloon mogen gebruiken: BEDRIJF en PERSOON zijn de twee opties. LET OP! Als de vinkjes beide uitstaan is het sjabloon NIETzichtbaar.
    • Vink eventueel aan dat het sjabloon verplicht gebruikt moet worden door personen.
    • Vink eventueel aan dat het sjabloon een uniek nummer moet hebben
    • Vink eventueel aan of het sjabloon privacygevoelig is of niet.
  • Invoervelden (Alleen zichtbaar bij Word):
    Hier kun je aangeven welke bladwijzers het Word-document bevat en of je deze bladwijzers tijdens het aanmaken van het Word-document in Radar360 wilt laten invoeren, door middel van een popupscherm. Lees hier meer over het gebruik van bladwijzers in Word-sjablonen.

Archiveren en verwijderen van een sjabloon

  • Ga naar Beheer > Documenten > Sjablonen.
  • Klik op de 3 puntjes rechts van het gewenste sjabloon.
  • Klik op de knop Archiveren, om het sjabloon te archiveren. 
  • Volg de stappen nogmaals en kies nu een van de nieuwe opties: Verwijderen of Uit het Archief halen
  • LET OP! Een sjabloon kan alleen verwijderd worden als deze NIET in gebruik is.


Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.