Binnen Radar360 is het mogelijk om gebruik te maken van anchors en bladwijzers in Word-sjablonen. Anchors worden gebruikt voor het digitaal tekenen met ValidSign of Hix Signing. Bladwijzers kunnen worden gebruikt om te laten vullen in Radar360 tijdens het aanmaken van het Word-document voor een relatie. Hier vind je algemene informatie om sjablonen in Word te maken.
- Aanmaken van anchors voor Hix Signing
- Aanmaken van anchors voor ValidSign
- Aanmaken van bladwijzers voor Radar360
Aanmaken van anchors voor Hix Signing
- Open het Word-document waar je anchors wilt toevoegen voor Hix Signing.
- Je moet minimaal 1 handtekening plaatsen en je kunt maximaal 5 handtekeningen plaatsen.
- Zet op de plaats waar je de handtekening wilt plaatsen de volgende code:
- Voor ondertekenaar 1: {{handtekening;signer1}}
- Voor ondertekenaar 2: {{handtekening;signer2}}
- Voor ondertekenaar 3: {{handtekening;signer3}}
- Voor ondertekenaar 4: {{handtekening;signer4}}
- Voor ondertekenaar 5: {{handtekening;signer5}}
Aanmaken van anchors voor ValidSign
- Open het Word-document waar je anchors wilt toevoegen voor ValidSign.
- Je moet minimaal 1 handtekening plaatsen en je kunt maximaal 5 handtekeningen plaatsen.
- Zet op de plaats waar je de handtekening wilt plaatsen de volgende code:
- Voor ondertekenaar 1: {{esl:Signer1:signature:size(200,50)}}
- Voor ondertekenaar 2: {{esl:Signer2:signature:size(200,50)}}
- Voor ondertekenaar 3: {{esl:Signer3:signature:size(200,50)}}
- Voor ondertekenaar 4: {{esl:Signer4:signature:size(200,50)}}
- Voor ondertekenaar 5: {{esl:Signer5:signature:size(200,50)}}
Geef de codes de tekstkleur WIT.
Je kunt in elk Word documenten dat je in Radar360 hebt staan gebruik maken van Hix of ValidSign. Zonder anchors in je sjabloon kun je geen PDF maken van je document.
Aanmaken van bladwijzers voor Radar360
Er zijn drie stappen nodig om de bladwijzers te maken en kunnen gebruiken in Radar360: Aanmaken van de bladwijzers in Word, aanmaken van de bladwijzers in Radar360 in het sjabloon en vullen van de velden bij het maken van een document.
- Open het Word-document waaraan je bladwijzers wilt toevoegen.
- Typ de tekst zoals je die in het document wilt zien:
- Zet de cursor achter de tekst waar je een bladwijzer wilt toevoegen.
- Klik in het menu bovenaan het scherm op Invoegen > Bladwijzer.
- Typ de naam van de bladwijzer en klik op de knop Toevoegen:
- Zet de cursor op de volgende plek voor een bladwijzer en herhaal de bovenstaande stappen tot alle bladwijzers zijn toegevoegd.
- Sla het document op met extensie .docx.
- Tip: Je kunt tegenwoordig ook in Word Online bladwijzers toevoegen en bewerken.
- Let op: Je bent vrij om elke naam te gebruiken voor de bladwijzer als deze door Word wordt geaccepteerd. Je mag van Word de volgende tekens NIET gebruiken voor een bladwijzer: / \ ? * [ ] ( ) : | < > " ! @ # $ % ^ & - + ' . spatie
- Voor het kunnen vullen van de bladwijzers in Radar360 moet je de volgende stappen uitvoeren:
- Ga naar Beheer > Documenten > Sjablonen.
- Klik op de knop Toevoegen om een nieuwe Sjabloon toe te voegen.
- Geef het sjabloon een naam.
- Selecteer de applicatie waarmee je het sjabloon kunt openen.
- Selecteer je net aangemaakte sjabloon.
- Vul de tabbladen in met de gewenste gegevens.
- Op het tabblad Invoervelden kun je de aangemaakte bladwijzers in gaan voeren.
- Zet een vinkje bij het veld Invoervelden uitvragen, als je deze velden wilt invullen bij het aanmaken van een Document.
- Klik op Toevoegen voor het aanmaken van een nieuw invoerveld.
- Vul bij Naam dezelfde naam is als van de Bladwijzer in het Word-sjabloon.
- Vul bij Tekst een duidelijke omschrijving in van het invoerveld. Deze tekst wordt getoond op de popup bij het aanmaken van het Word-document in de volgende stap.
- Tip: je kunt de volgorde van de invoervelden aanpassen door de betreffende regel vooraan (op de puntjes) op te pakken en te verslepen.
- Voor het daadwerkelijk gebruiken van de bladwijzers in een document dien je de volgende stappen te doorlopen:
- Ga naar een relatie voor wie je een document wilt aanmaken.
- Klik op de knop Nieuw Document.
- Selecteer het eerder aangemaakte sjabloon en controleer de overige gegevens.
- Klik op de knop OK.
- Er verschijnt nu een popupscherm, waar je de invoervelden kunt vullen.
- De invoervelden zijn niet verplicht om te vullen. De tekst wordt een-op-een overgezet in het document.
- Zodra je op de knop OK klikt, wordt het document aangemaakt en opgeslagen in Sharepoint.
- Let op: Als de bladwijzer niet in het Word-sjabloon voorkomt, wordt deze niet uiteraard niet gevuld in het document.