Als Beheerder van Radar360 kun je diverse acties uitvoeren voor het beheren van Accounts:
Aanmaken Account
- Nadat je een nieuwe Medewerker hebt aangemaakt kan je voor deze Medewerker een Account aanmaken via Beheer > Intern > Medewerkers > Accounts.
- Je komt dan op een lijst met Medewerkers met daarachter de status van het bijbehorende Account:
Niet aanwezig | Het bijbehorende account bestaat niet (meer). |
Gekoppeld | De medewerker is gekoppeld aan het getoonde account. |
Niet gekoppeld | De medewerker is nog niet gekoppeld aan een account. |
Lichtgrijs en onderaan gesorteerd | De medewerker is gearchiveerd. |
Identity provider Radar360 | Dit betreft een Radar360 inlogaccount. |
Identity provider Office365 | Dit betreft een Microsoft 365 inlogaccount. |
Identity provider Visma Connect | Dit betreft een Visma Connect account. |
MFA | Voor een Radar360 inlogaccount staat MFA ingesteld. |
MFA Desktop | Voor een Radar360 inlogaccount staat MFA ingesteld voor de Desktop App. |
Lees hier meer informatie over de verschillende inlogaccounts voor Radar360
- Klik op de opties achter de Medewerker en klik op Uitnodigen.
- Controleer het e-mailadres van de Medewerker en klik op de knop Opslaan.
Als er geen e-mailadres getoond wordt, dan moet er eerst een e-mailadres (E-mailadres intern) voor de medewerker worden ingevoerd op het tabblad Contact van de Medewerker. |
- Er is nu een uitnodiging met activatielink verstuurd naar het geselecteerde E-mailadres.
- De Medewerker dient nu op de link in de E-mail te klikken en de verificatiecode, wachtwoord en weergavenaam in te voeren. Lees hier meer over het proces dat de medewerker zal doorlopen.
- Ga naar het scherm Beheer > Intern > Medewerkers > Accounts > Uitnodigingen.
- Indien nodig, ververs het scherm.
- Het overzicht toont de lijst met uitnodigingen die aangemaakt zijn en de bijbehorende status:
- Verstuurd: De uitnodiging is verstuurd en wacht op actie van de uitgenodigde medewerker.
- Mislukt: Tijdens het aanmaken van het account is er ergens een fout opgetreden. Klik op het Logboek voor meer informatie over het proces van aanmaken.
- Verlopen: De verstuurde uitnodiging verloopt na een week. De beheerder kan de uitnodiging annuleren en archiveren.
- Gearchiveerd: De uitnodiging is gearchiveerd.
- Je kunt de volgende acties uitvoeren voor een uitnodiging:
- Toevoegen: De beheerder kan een uitnodiging aanmaken voor een medewerker en versturen.
- Annuleren: De beheerder kan een verstuurde uitnodiging annuleren. De medewerker kan geen gebruik meer maken van de link in de e-mail.
- Handmatig verwerken: De beheerder kan de verstuurde uitnodiging handmatig verwerken. Hetzelfde scherm wordt getoond alsof de medewerker op de link in de verstuurde e-mail heeft geklikt.
- Logboek: De beheerder kan het proces van het uitnodigen van een medewerker inzien.
- Verwijderen: De beheerder kan een gearchiveerde uitnodiging verwijderen uit het overzicht.
- De gegenereerde link kan slechts eenmalig gebruikt worden. Als de link een 2e keer wordt gebruikt, zal een foutmelding getoond worden.
- Het scherm Uitnodigingen:
- Vanaf nu kan de Medewerker inloggen op Radar360.
Loskoppelen van een Account
- Ga naar Beheer > Intern > Medewerkers > Accounts.
- Selecteer de Medewerker waarvoor je het Account wilt loskoppelen.
- Klik op de opties achter de Medewerker en klik op Loskoppelen.
- De pagina wordt ververst en de status van het Account is gewijzigd naar Niet gekoppeld.
- Let op:
- Je kunt je eigen Account niet verwijderen.
- Het loskoppelen verwijdert tevens het Radar360 inlogaccount. Niet het Microsoft 365 of Visma Connect account uiteraard.
- Door Synchroniseren te gebruiken kan je optioneel de naam van de Medewerker in het loginscherm aanpassen zoals dat in Radar360.nl getoond wordt.
Synchroniseren van een Account
- Hieronder vind je een stap-voor-stap handleiding voor het synchroniseren van een account voor een medewerker.
- LET OP! Je kunt alleen gekoppelde account synchroniseren.
- Ga naar het scherm Beheer > Intern > Medewerkers > Accounts.
- Selecteer de medewerker waarvoor je het account wilt synchroniseren.
- Klik op de opties achter de medewerker en klik op Synchroniseren.
- De pagina wordt ververst en de gegevens van het Account zijn gewijzigd.
- De gegevens zoals bekend in Radar360 worden gekopieerd naar het geselecteerde Account.