Intern - Medewerkers - Accounts

Als Beheerder van Radar360 kun je diverse acties uitvoeren voor het beheren van Accounts:

Aanmaken Account

  • Nadat je een nieuwe Medewerker hebt aangemaakt kan je voor deze Medewerker een Account aanmaken via  Beheer > Intern > Medewerkers > Accounts.
  • Je komt dan op een lijst met Medewerkers met daarachter de status van het bijbehorende Account:
Niet aanwezigHet bijbehorende account bestaat niet (meer).
GekoppeldDe medewerker is gekoppeld aan het getoonde account.
Niet gekoppeldDe medewerker is nog niet gekoppeld aan een account.
Lichtgrijs en onderaan gesorteerdDe medewerker is gearchiveerd.
Identity provider Radar360Dit betreft een Radar360 inlogaccount.
Identity provider Office365Dit betreft een Microsoft 365 inlogaccount.
Identity provider Visma ConnectDit betreft een Visma Connect account.
MFAVoor een Radar360 inlogaccount staat MFA ingesteld.
MFA DesktopVoor een Radar360 inlogaccount staat MFA ingesteld voor de Desktop App.

Lees hier meer informatie over de verschillende inlogaccounts voor Radar360

  • Klik op de opties achter de Medewerker en klik op Uitnodigen.
  • Controleer het e-mailadres van de Medewerker en klik op de knop Opslaan.

Als er geen e-mailadres getoond wordt, dan moet er eerst een e-mailadres (E-mailadres intern) voor de medewerker worden ingevoerd op het tabblad Contact van de Medewerker.
  • Er is nu een uitnodiging met activatielink verstuurd naar het geselecteerde E-mailadres.
  • De Medewerker dient nu op de link in de E-mail te klikken en de  verificatiecode, wachtwoord en weergavenaam in te voeren.  Lees hier meer over het proces dat de medewerker zal doorlopen. 
  • Ga naar het scherm Beheer > Intern > Medewerkers > Accounts > Uitnodigingen
  • Indien nodig, ververs het scherm.
  • Het overzicht toont de lijst met uitnodigingen die aangemaakt zijn en de bijbehorende status:
    • Verstuurd: De uitnodiging is verstuurd en wacht op actie van de uitgenodigde medewerker.
    • Mislukt: Tijdens het aanmaken van het account is er ergens een fout opgetreden. Klik op het Logboek voor meer informatie over het proces van aanmaken.
    • Verlopen: De verstuurde uitnodiging verloopt na een week. De beheerder kan de uitnodiging annuleren en archiveren.
    • Gearchiveerd: De uitnodiging is gearchiveerd.
  • Je kunt de volgende acties uitvoeren voor een uitnodiging:
    • Toevoegen: De beheerder kan een uitnodiging aanmaken voor een medewerker en versturen.
    • Annuleren: De beheerder kan een verstuurde uitnodiging annuleren. De medewerker kan geen gebruik meer maken van de link in de e-mail.
    • Handmatig verwerken: De beheerder kan de verstuurde uitnodiging handmatig verwerken. Hetzelfde scherm wordt getoond alsof de medewerker op de link in de verstuurde e-mail heeft geklikt.
    • Logboek: De beheerder kan het proces van het uitnodigen van een medewerker inzien.
    • Verwijderen: De beheerder kan een gearchiveerde uitnodiging verwijderen uit het overzicht.
  • De gegenereerde link kan slechts eenmalig gebruikt worden. Als de link een 2e keer wordt gebruikt, zal een foutmelding getoond worden.
  • Het scherm Uitnodigingen:
  • Klik vervolgens op de knop Bevestigen om de Medewerker te koppelen aan het Account:
  • Vanaf nu kan de Medewerker inloggen op Radar360.

Loskoppelen van een Account

  • Ga naar Beheer > Intern > Medewerkers > Accounts.
  • Selecteer de Medewerker waarvoor je het Account wilt loskoppelen.
  • Klik op de opties achter de Medewerker en klik op Loskoppelen.
  • De pagina wordt ververst en de status van het Account is gewijzigd naar Niet gekoppeld.
  • Let op
    • Je kunt je eigen Account niet verwijderen.
    • Het loskoppelen verwijdert tevens het Radar360 inlogaccount. Niet het Microsoft 365 of Visma Connect account uiteraard.
    • Door Synchroniseren te gebruiken kan je optioneel de naam van de Medewerker in het loginscherm aanpassen zoals dat in Radar360.nl getoond wordt.

Synchroniseren van een Account

  • Hieronder vind je een stap-voor-stap handleiding voor het synchroniseren van een account voor een medewerker.
  • LET OP! Je kunt alleen gekoppelde account synchroniseren.
  • Ga naar het scherm Beheer > Intern > Medewerkers > Accounts.
  • Selecteer de medewerker waarvoor je het account wilt synchroniseren.
  • Klik op de opties achter de medewerker en klik op Synchroniseren.
  • De pagina wordt ververst en de gegevens van het Account zijn gewijzigd.
  • De gegevens zoals bekend in Radar360 worden gekopieerd naar het geselecteerde Account.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.