VoIP Service

Vanuit diverse VoIP centrales is het mogelijk bij inkomende gesprekken direct de klant in Radar360 te openen.

Instellingen in de VoIP centrale

Afhankelijk van de centrale die je gebruikt kun je bij de instellingen aangeven dat je gebruik wilt maken van de integratie met Radar360. Als voorbeeld hier een schermafbeelding van 3CX:

Bij de URL vul je het volgende adres in:

 https://web.radarcloud.nl/app/services/external/voip/v1/search?phone_number=%CallerNumber%

Bij andere centrales kan de instelling afwijken, dit voorbeeld is voor 3XC.

Gebruik bij een bekend telefoonnummer

Indien er meerdere nummers voorkomen bij het opgegeven nummer, wordt een overzicht met de relaties getoond met daarbij de telefoonnummers.

 

Indien één nummer overeenkomt, dan wordt direct naar die Relatie genavigeerd.

Gebruik bij een onbekend telefoonnummer

Indien het gebruikte telefoonnummer niet voorkomt in de applicatie, heb je de mogelijkheid om het telefoonnummer te koppelen aan een bestaande Relatie.

Klik op de knop Toevoegen aan bestaande Relatie om een Relatie te koppelen. Afhankelijk van de Menu instellingen krijg je een aantal Links te zien naar Relaties. Kies de link die je nodig hebt om te zoeken naar een Relatie.

Indien in Tabelweergave, klik je met rechts op de gewenste Relatie en kies je voor de optie Bewerken.
Indien in Kaartweergave, klik je op het hamburgermenu rechts van de gewenste Relatie en kies je voor de optie Bewerken.
Ga vervolgens naar het tabblad Contacten. Hier zie je het icon voor het toevoegen van het VoIP telefoonnummer.

Na opslaan van de gegevens van een Relatie is het teloonnummer toegevoegd aan de Relatie.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.