Taken - Algemeen

Binnen de CRM module is het mogelijk om Taken te gebruiken. Afhankelijk van de rechten die een medewerker heeft, kunnen de volgende acties worden uitgevoerd:

  • Toevoegen van een taak
  • Afhandelen van een of meerdere taken
  • Ongedaan maken afhandelen van een of meerdere taken
  • Plannen van een of meerdere taken
  • Toewijzen van een of meerdere taken
  • Verwijderen van een of meerdere taken

Je kunt acties per taak uitvoeren, lees hier meer... en je kunt acties voor meerdere taken tegelijkertijd uitvoeren.

Overzicht van taken

  • Ga naar CRM > Taken.
  • Afhankelijk van je rechten kun je de volgende knoppen zien:
    1. Toevoegen: Hiermee kun je een nieuwe taak toevoegen.
    2. Alles selecteren: Hiermee kun je alle taken in 1 keer selecteren. Als je niet alle taken wilt selecteren, maar slechts een aantal, dan kun je in het rondje voor de taak klikken, zodat een taak geselecteerd wordt. Ook dan kun je acties in bulk uitvoeren.
    3. Niets selecteren: Hiermee kun je alle taken in 1 keer deselecteren. Dit werkt ook weer per taak als je nogmaals op het rondje van een taak klikt, je kunt dan per taak deselecteren.
    4. Afhandelen: Hiermee kun je in bulk alle geselecteerde taken afhandelen. Voordat alle taken worden afgehandeld, krijg je de vraag of je het zeker weet. Pas na bevestiging worden de taken afgehandeld.
    5. Afhandelen ongedaan maken: Hiermee kun je afgehandelde taken weer actief maken.
    6. Plannen: Hiermee kun je de Actiedatum van de geselecteerde taken aanpassen.
    7. Toewijzen: Hiermee kun je de geselecteerde taken aan een collega toewijzen.
    8. Verwijderen: Hiermee kun je de geselecteerde taken verwijderen.
      LET OP! Deze actie kan niet ongedaan gemaakt worden!
      Afhankelijk van de volgende rechten mag je als gebruiker taken verwijderen:
      • Als je de eigenaar van de taak bent (d.w.z. je hebt de taak aangemaakt of de taak is aan jou toegewezen), of
      • Als je beschikt over het benodigde recht (d.w.z. taken wijzigen of verwijderen), of

      • Als je beheerder CRM bent.

Taken per relatie

  • Ga naar CRM > Taken of > Bedrijven, > Families of > Personen.
  • Klik op de taak die je wilt zien.
  • Afhankelijk van je rechten kun je de volgende knoppen zien:

  1. Reageren: Hiermee kun je een opmerking plaatsen bij de taak en tevens de taak plannen, toewijzen, afhandelen en wijzigen.
  2. Plannen: Hiermee kun je de taak inplannen voor een specifieke datum. Je kunt hier verder geen reactie toevoegen. Daarvoor kun je de knop Reageren gebruiken.
  3. Toewijzen: Hiermee kun je de taak toewijzen aan een specifieke medewerker.
  4. Afhandelen: Hiermee kun je de taak afhandelen. Je kunt hier geen datum opgeven. Als je de taak op een specifieke datum wilt afhandelen, gebruik dan de optie Reageren en vink de optie Afhandelen aan, je kunt dan een datum opgeven.
  5. Bijlagen: Hiermee kun je bijlagen toevoegen, inzien en verwijderen.
  6. Prioriteit wijzigen: Hiermee kun je de prioriteit van de taak wijzigen. Je kunt kiezen uit: laag, normaal of hoog.
  7. Indelen: Hiermee kun je de taaksoort wijzigen, maar ook de rubrieken aanpassen.
  8. Relatie wijzigen: Hiermee kun je de relatie wijzigen. De taak wordt dan getoond in het overzicht van de geselecteerde relatie.
  9. Verwijderen: Hiermee kun je de taak verwijderen.
  10. Privacygevoelig?: Hiermee kun je aangeven of de taak privacygevoelig is. Als je deze optie aanzet, verschijnt er achter de naam van de taak een beveiligingsicoontje. Tevens is de omschrijving van de taak niet meer te zien in het overzicht.
  11. Bewerken: Hiermee kun je de omschrijving van de taak aanpassen.


Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.