E-mailsjablonen in RADAR Web

Hieronder vind je een stap-voor-stap beschrijving van het aanmaken, bewerken en verwijderen van e-mailsjablonen in RADAR.


Aanmaken van een E-mailsjabloon

  • Ga naar Beheer > E-mailen via Microsoft365 > Sjablonen.
  • Klik op de knop Toevoegen om een nieuw E-mailsjabloon aan te maken.
  • Je kunt het sjabloon een naam geven, waardoor het sjabloon straks bij het gebruik duidelijk te vinden is.
  • Per sjabloon moet je aangeven of het sjabloon gebruikt kan worden voor een Bedrijf/Familie en/of een Persoon. Als je geen van beide opties aanvinkt, dan wordt het sjabloon niet getoond in de lijst bij de nieuwe E-mail.
  • Tevens kun je aanvinken dat de Persoon verplicht is. In dit geval kun je niet het vinkje voor Bedrijf/Familie aanzetten.
  • Je kunt al een standaard e-mailadres invullen. Als je niets invult, dan wordt het e-mailadres van de Relatie / Persoon waarvandaan je mailt ingevuld.
  • Je kunt alle velden verder naar wens invullen.
  • Als je klaar bent, sla je het e-mailsjabloon op met de knop Opslaan en kun je het gebruiken bij het aanmaken van een nieuwe E-mail.

Bewerken van een E-mailsjabloon

  • Als je wijzigingen wilt doorvoeren bij een E-mailsjabloon, dan kun je dit doen door op de naam van het sjabloon in het overzicht te klikken.
  • Je kunt nu de wijzigingen doorvoeren en als je klaar bent via de knop Opslaan deze wijzigingen opslaan.


Archiveren / Verwijderen van een E-mailsjabloon

  • Als je het E-mailsjabloon niet meer wilt gebruiken, klik dan op de optie Archiveren in het hamburgermenu achter de naam van het sjabloon. Het sjabloon wordt nu gearchiveerd.
  • Als je het E-mailsjabloon helemaal wilt verwijderen, klik dan nogmaals op het hamburgermenu en klik nu op Verwijderen.





Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.