Gebruiken van een Fictieve Medewerker

Soms wil je een medewerker kunnen gebruiken om bijvoorbeeld taken uit te delen. RADAR biedt je nu de mogelijkheid om hier een Fictieve Medewerker voor aan te maken. 

Een Fictieve Medewerker is een Medewerker die geen licentie en inlogaccount nodig heeft, maar verder ook weinig kan. Zo kan een Fictieve Medewerker niet e-mailen en geen uren schrijven. De Medewerker kan wel ingezet worden als Planning Medewerker om zo taken uit te rollen die niet op een gewone Medewerker zelf staan, maar bijvoorbeeld op een afdeling en vervolgens na uitrollen wel op een gewone Medewerker gezet kunnen worden. Ook op andere plekken kan een Fictieve Medewerker gebruikt worden, bijvoorbeeld ter vervanging van een vestiging in de vorm van een fictieve Declarant of Relatiebeheerder.

Voor het aanmaken van een Fictieve Medewerker voer je de volgende stappen uit:

  • Ga naar Beheer > Intern > Medewerkers.
  • Klik op de knop Fictieve Medewerker toevoegen.
  • Voer een (unieke) Code in en geef de Fictieve Medewerker een Naam.
  • Klik op de knop OK op de gegevens op te slaan.

Handig om te weten:

  • Je kunt een onbeperkt aantal Fictieve Medewerkers aanmaken. 
  • Een Fictieve Medewerker telt niet mee voor het aantal licenties dat je hebt.
  • Een Fictieve Medewerker kan niet e-mailen en 

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.