Het is mogelijk om in Radar360 periodieke facturen aan te maken en te versturen. Het aanmaken kan handmatig, maar ook tijdens een achtergrondproces.
Instellen achtergrondproces en notificaties
Het is mogelijk om periodieke facturen automatisch via een achtergrondproces aan te laten maken en een notificatie te versturen naar een in te stellen gebruiker. Voor het in kunnen stellen van deze gegevens is het nodig om als gebruiker beheerrechten te hebben. Lees hier meer over de instellingen voor periodieke facturen.
Gebruik van periodieke facturen
Periodieke facturen zijn maandelijkse, kwartaal of jaarlijkse facturen met een vast bedrag. Deze facturen kun je eenmaal klaarzetten en vervolgens op elk factureringsmoment automatisch genereren. Hou bij het aanmaken en gebruiken van periodieke facturen rekening met de volgende punten:
- Op een periodieke factuur is achteraf de persoon in te stellen als deze bij het aanmaken nog niet geselecteerd is.
- De einddatum van een periodieke factuur moet na de startdatum liggen bij het aanpassen van de algemene gegevens.
- Periodieke facturen zonder een ingestelde factuurlayout worden niet verwerkt.
- Bij periodieke facturen kunnen betaallinks worden gegenereerd en toegevoegd aan de facturen.
- In de lijsten van periodieke facturen is te sorteren op relatiecode. Tevens is de relatiecode meteen zichtbaar achter de naam.
- Je kunt via je account rechts bovenin (Account > Instellingen > Webapplicatie) instellen, hoeveel items je standaard in de lijst van periodieke facturen wilt tonen.
- In een concept periodieke factuur zijn nu ook OHW uren op te halen en kan je dus een combinatie factuur maken.
- In het zoekscherm van facturen kun je op periodieke facturen zoeken.
- Koppeling met Exact Online: Voor periodieke facturen moet in de instellingen bij ‘periodieke facturen’ het vinkje worden aangezet.