Binnen Radar360 is het mogelijk om facturen electronisch te versturen. Hieronder vind je een stap-voor-stap handleiding hoe je dit kunt gebruiken. Je hebt de mogelijkheid om facturen te e-mailen via Radar360 of via je eigen Microsoft 365 accounts.
Instellen van e-mailsettings
Als je gebruik wilt maken van Microsoft 365, dan kun je dit instellen als beheerder. Lees hier meer...
Aanzetten van elektronische facturatie
Als de instellingen goed staan, kun je per relatie aangeven of je gebruik wilt maken van electronischefacturatie. Tevens is het mogelijk om dit per factuur in te stellen.
Aanzetten per relatie
- Ga naar de relatie waarvoor je electronisch factureren wilt instellen.
- Klik op de knop Bewerken en ga naar het tabblad Uren & Facturatie.
- Zet het vinkje achter de tekst Electronisch factureren aan.
- Zet indien gewenst het vinkje achter de tekst UBL bestand meesturen aan.
- Klik op de knop Opslaan.
- Als je nu een factuur aanmaakt voor deze relatie, dan staan automatisch deze opties aan bij het maken van een factuur.
Aanzetten per factuur
- Ga naar FACTURATIE > Facturen en open de factuur die je wilt versturen of voeg een nieuwe factuur toe.
- Klik op de knop Concept maken of Definitief maken.
- Zet het vinkje achter de tekst Electronisch factureren aan.
- Zet indien gewenst het vinkje achter de tekst UBL bestand meesturen aan.
- Klik op de knop OK.
- Voor het daadwerkelijk versturen van de definitieve factuur per e-mail, klik je op de knop E-mailen.
- Je hebt ook de optie om een proef e-mail te versturen, klik hier voor op de knop Proef e-mail.
In bulk definitief maken en e-mailen
In plaats van per factuur is het ook mogelijk om vanuit het overzicht van facturaties geselecteerde facturen gezamenlijk definitief te maken én direct te e-mailen.
- Ga naar FACTURATIE >Facturen en selecteer de facturen die je in bulk wilt verwerken.
- Je kunt ook de knop Alles selecteren gebruiken om alle facturen uit de lijst te selecteren.
- Klik vervolgens op de knop Definitief maken en e-mailen.
- Je krijgt de melding dat een achtergrondtaak is gestart. Zodra deze taak is afgerond krijg je rechtsboven in het scherm te zien dat er een notificatie klaar staat.
- Via het logboek van de achtergrondtaken kun je zien of het gelukt is om de facturen definitief te maken en te e-mailen.
- Als er fouten zijn opgetreden, bijvoorbeeld omdat een relatie geen e-mailadres heeft, dan wordt dit in de foutmelding
Instellen factuur e-mailsjabloon
Het is mogelijk om gebruik te maken van een e-mailsjabloon voor de Facturen. Lees hier meer...