Gebruiken van bladwijzers in Word-Sjablonen

Binnen Radar360 is het mogelijk om bladwijzers van het Word-Sjabloon te laten vullen in Radar360 tijdens het aanmaken van het Word-document voor een Relatie.

Aanmaken van de Bladwijzers in Word

In Microsoft Word is het mogelijk om Bladwijzers toe te voegen aan een Word-document. Hieronder vind je een voorbeeld van hoe je een Bladwijzer kunt toevoegen. 

  • Open het Word-document waaraan je Bladwijzers wilt toevoegen.
  • Typ de tekst zoals je die in het Document wilt zien:
  • Zet de cursor achter de tekst waar je een Bladwijzer wilt toevoegen.
  • Klik in het menu bovenaan het scherm op Invoegen > Bladwijzer.
  • Typ de naam van de Bladwijzer en klik op Toevoegen:
  • Zet de cursor op de volgende plek voor een Bladwijzer en herhaal de bovenstaande stappen tot alle Bladwijzers zijn toegevoegd.
  • Sla het Document op als Sjabloon met extensie .docx
  • Tip: je kunt tegenwoordig ook in Word Online nu de bladwijzers toevoegen en bewerken.
  • Let op: je bent vrij om elke naam te gebruiken voor de bladwijzer als deze door Word wordt geaccepteerd. Je mag van Word de volgende tekens NIET gebruiken voor een bladwijzer:  / \ ? * [ ] ( ) : | < > " ! @ # $ % ^ & - + ' . spatie

Aanmaken van het Word-Sjabloon

  • Ga naar Beheer > Documenten > Sjablonen
  • Klik op de knop Toevoegen om een nieuwe Sjabloon toe te voegen.
  • Geef het sjabloon een naam.
  • Selecteer de applicatie waarmee je het sjabloon kunt openen.
  • Selecteer je net aangemaakte Sjabloon.
  • Vul de tabbladen in met de gewenste gegevens.
  • Op het tabblad Invoervelden kun je de aangemaakte bladwijzers in gaan voeren.
  • Zet een vinkje bij het veld Invoervelden uitvragen, als je deze velden wilt invullen bij het aanmaken van een Document.
  • Klik op Toevoegen voor het aanmaken van een nieuw invoerveld. 
    • Vul bij Naam dezelfde naam is als van de Bladwijzer in het Word-Sjabloon.
    • Vul bij Tekst een duidelijke omschrijving in van het invoerveld. Deze tekst wordt getoond op de popup bij het aanmaken van het Word-document in de volgende stap.
    • Tip: je kunt de volgorde van de invoervelden aanpassen door de betreffende regel vooraan (op de puntjes) op te pakken en te verslepen.

Aanmaken van het Word-Document

  • Ga naar een Bedrijf, Familie of Persoon voor wie je een Document wilt aanmaken.
  • Klik op de knop Nieuw Document.
  • Selecteer het eerder aangemaakte Sjabloon en controleer de overige gegevens.
  • Klik op de knop OK.
  • Er verschijnt nu een popupscherm, waar je de invoervelden kunt vullen. 
  • De invoervelden zijn niet verplicht om te vullen. De tekst wordt een-op-een overgezet in het Word document.
  • Zodra je op de knop OK klikt, wordt het Word-document aangemaakt en opgeslagen in Sharepoint.
  • Let op: als de bladwijzer niet in het Word-Sjabloon voorkomt, wordt deze niet uiteraard niet gevuld in het Word document.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.