Koppelingen - Nextens

Deze synchronisatie zorgt voor het automatisch doorsturen van Relatie- en Persoongegevens naar Nextens van Reed Business. Lees hier meer over de algemene werking van het synchroniseren en de bijbehorende Koppelingen.

Instellen van de koppeling

  • Ga naar Beheer > Koppelingen > Koppelingen > Tabblad Synchronisatie.
  • Klik op het logo van Nextens of klik op het hamburgermenu rechtsboven op de tegel:
  • Op het scherm Instellingen vul je het token voor Nextens in en klik op Opslaan.
  • Na opslaan keer je terug naar het overzicht van alle koppelingen.
  • Via het hamburgermenu heb je ook de mogelijkheid om in te stellen naar welke Beheerder een Notificatie verstuurd wordt als er een fout optreedt tijdens het synchroniseren van een Document, Bedrijf of Persoon.
  • Na opslaan keer je terug naar het overzicht van alle koppelingen.
  • Door te klikken op de knop Activeren kun je de koppeling actief maken. Je ziet dan een groene balk onder de koppeling. De Nextens koppeling is nu actief.

Opvragen van token voor koppeling

  • Log in op de Nextens: www.nextens.nl.
  • Als je bent ingelogd, klik je op het pijltje achter je inlognaam:
  • Klik op Instellingen:
  • Klik op Koppelingen:
  • Klik op Radar:
  • Er komt een melding dat de koppeling is toegevoegd.
  • Geef nogmaals je Nextens wachtwoord in en klik op de knop Toevoegen.
  • Klik nogmaals op Radar (er staat nu actief achter de koppeling!):
  • Op de plek van de streep staat nu het token. Je kunt dit token kopiëren en plakken in Radar360.

Opmerkingen

  • Fiscale nummers inclusief subnummer:
    De synchronisatie is verplicht om een compleet nummer aan te leveren aan Nextens. Dat betekent dat in Radar360 en in Nextens de fiscale nummers inclusief subnummer (B01, B02, etc) genoteerd moeten zijn.
    Wanneer er geen subnummer bekend is, zal Radar360 B01 toevoegen, zodat de aanpassing toch naar Nextens gesynchroniseerd kan worden. Indien het nummer niet bekend is in Nextens, zal er een nieuwe relatie aangemaakt worden. De fiscale nummers kunnen ingevoerd en gewijzigd worden bij de Relatie. Kies voor Bewerken en dan tabblad Fiscaal:
  • Fiscale eenheden:
    Een fiscale eenheid wordt ook gesynchroniseerd naar Nextens, met de eigen naam en het eigen nummer en daarbij de gegevens van de Relatie waaronder de eenheid in Radar360 is toegevoegd. In Nextens wordt de fiscale eenheid gezien als een Relatie.
  • Meerdere Bedrijven:
    Wanneer je gebruik maakt van de module Meerdere Administraties van Radar360, kun je per Administratie een synchronisatie instellen. Het is dan wel noodzakelijk om de Relaties te koppelen aan een Administratie. Wanneer een Administratie niet gekoppeld is en wel naar een bedrijfspecifieke Administratie gesynchroniseerd moet worden, kan Radar360 niet bepalen aan welke van de Administraties de Administratie toegevoegd moet worden. Je kunt de Administratie instellen bij de Relatie op tabblad Relatiebeheer:

Trouble shooting

Wanneer een aanpassing (record) geweigerd wordt, krijgt Radar360 van het andere pakket een melding. Deze melding kun je terugvinden in het overzicht van de synchronisatie in Beheer > Synchronisatie. Dubbelklik op het geweigerde record om de volledige melding te bekijken. De meeste meldingen geven duidelijk aan waarom het record geweigerd wordt:

  • FOUT: [ElsevierNextens] Geen VPB-nummer en geen OB-nummer aanwezig.
    OPLOSSING: Er is geen fiscaal nummer ingevoerd bij de relatie. Hierdoor begrijpt de synchronisatie niet bij welke relatie in Nextens de aanpassing moet worden gedaan. Je kunt de fiscale nummers aanpassen in de eigenschappen van de Relatie onder Workflow.
  • FOUT: invalid_grant ()
    OPLOSSING 1: Jetoken in Nextens is verlopen of ingetrokken. Vernieuw het token in Nextens. Deze melding komt ook als in Radar360 geen token is ingevuld.
    OPLOSSING 2: Indien je gebruik maakt van de module Meerdere Administratie en per Bedrijf een afzonderlijke Administratie heeft in Nextens, moeten alle Relaties gekoppeld worden aan een Administratie. Zonder die koppeling ziet Radar360 niet in welke Administratie de gegevens aangepast moeten worden. Stel de Administraties die gesynchroniseerd moeten worden in op de Administratie in Facturatie, in de eigenschappen van de Relatie, tabblad Instellingen.
  • FOUT: InternalServerError
    OPLOSSING: Dit is waarschijnlijk een storing bij de Nextens API. Dit kun je controleren op de Statuspagina van Nextens: https://www.nextens.nl/support/storingen-in-nextens/?cat=technische_problemen. Mocht op deze pagina de storing nog niet zichtbaar zijn, dan adviseren wij even contact te zoeken.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.