OMSCHRIJVING
Vooral in de Webomgeving is het goed mogelijk om gegevens door te sturen naar verschillende externe pakketten. Het grote voordeel is dat de gegevens op één plek ingevoerd worden en daarna automatisc doorgestuurd worden naar andere omgevingen, waar dezelfde gegevens nodig zijn.
INSTELLEN
ACTIVEREN
Als je met RADAR Web werkt en met de Synchronisatie wilt starten, dan kun je dit aangeven via een e-mail naar servicedesk@radarsoftware.nl of je kunt bellen naar de Servicedesk: 070-3815704. Wij activeren de Synchronisatie Service dan voor je! Pas als dit gerealiseerd is, kun je verder met het configureren van de synchronisatie per applicatie.
ALGEMEEN INSTELLEN
Nadat de synchronisatie service is geactiveerd, kun je de gewenste koppeling gaan instellen. De instellingen zijn op meerdere plekken te vinden.
Per synchronisatie is een handleiding die meer informatie geeft over de belangrijkste zaken voor de betreffende koppeling.
INSTELLINGEN IN BEHEER
In het algemeen staan de mogelijke koppelingen onder Beheer > Koppelingen. De instellingen worden gebruikt in Facturatie en in CRM.
SYNCHRONISEREN
Als alle benodigde gegevens bij de relatie zijn ingevoerd, kun je de synchronisatie activeren:
- Ga naar de relatie die je wilt synchroniseren.
- Klik op het Hamburger menuutje en kies voor Koppelingen.
- Zet een vinkje in de checkbox voor de gewenste koppeling.
SYNCHRONISATIE EN MEERDERE ADMINISTRATIE
Als je met de module Meerdere Administraties in RADAR werkt dan kun je op 2 manieren werken met de synchronisatie:
- De synchronisaties van alle administraties vinden plaats richting één en dezelfde omgeving - gebruik de instellingen onder Beheer > Koppelingen.
- Per Administratie kan een koppeling gelegd worden met een andere omgeving.
Iedere administratie dat niet ingevuld is, volgt de algemene instellingen onder Beheer > Koppelingen. Wanneer deze niet ingesteld staan, wordt de Administratie niet gesynchroniseerd.