Aanpassen van Taken in CRM

Binnen de CRM module is het mogelijk om Taken aan te passen. Afhankelijk van de rechten die een Medewerker heeft, kunnen de volgende acties worden uitgevoerd:

  • Toevoegen van een Taak
  • Afhandelen van een of meerdere Taken
  • Ongedaan maken afhandelen van een of meerdere Taken
  • Plannen van een of meerdere Taken
  • Toewijzen van een of meerdere Taken
  • Verwijderen van een of meerdere Taken

De bovengenoemde taken uitgevoerd worden vanaf 2 plaatsen in de Applicatie:

Uitvoeren van acties voor 1 Taak vanaf het detailscherm

Het is mogelijk om vanaf het detailscherm een Taak aan te passen. Dit doe je op de volgende manier:

  • Ga via een Relatie naar de Takenlijst van een Relatie of ga naar CRM > Taken.
  • Klik op de Taak die je wilt aanpassen. Een scherm met de details van de gekozen Taak wordt geopend:
    1. Met de knop Reageren kun je een reactie op de Taak toevoegen.
    2. Met de knop Plannen kun je de Actiedatum van de Taak aanpassen.
    3. Met de knop Toewijzen kun je de Taak aan een collega toewijzen. Lees hier meer over het toewijzen van een taak.
    4. Met de knop Afhandelen kun je de Taak afhandelen met een datum naar keuze.
    5. Met de knop Bijlagen kun je bestaande documenten toevoegen aan een taak. Lees hier meer over het toevoegen van bijlagen aan een taak.
    6. Met de knop met de puntjes kun je overige acties uitvoeren, zoals het wijzigen van de prioriteit, het indelen in rubrieken, de relatie wijzigen, het verwijderen van een taak en de taak aanmerken als privacygevoelig.
    7. In dit tekstveld zie je alle reacties en acties die zijn uitgevoerd op de taak.
    8. Als je het tekstvak wilt aanpassen, klik je op het Potloodje.

Uitvoeren van acties voor meerdere Taken vanaf het overzichtsscherm

Behalve per taak kun je bepaalde acties ook uitvoeren voor meerdere Taken tegelijkertijd. Dit kun je doen vanaf het overzichtscherm.

  • Ga naar CRM > Taken.
  • Afhankelijk van je rechten kun je de volgende knoppen zien:
    1. Met de knop Toevoegen kun je een nieuwe Taak toevoegen.
    2. Met de knop Alles selecteren kun je alle Taken in 1 keer selecteren. Als je niet alle Taken wilt selecteren, maar slechts een aantal, dan kun je in het rondje voor de taak klikken, zodat een Taak geselecteerd wordt. Ook dan kun je overige taken in bulk uitvoeren.
    3. Met de knop Niets selecteren kun je alle Taken in 1 keer deselecteren. Dit werkt ook weer per Taak als je nogmaals op het rondje van een Taak klikt, je kunt dan per Taak deselecteren.
    4. Met de knop Afhandelen kun je in bulk alle geselecteerde Taken afhandelen. Voordat alle Taken worden afgehandeld, krijg je de vraag of je het zeker weet. Pas na bevestiging worden de Taken afgehandeld.
    5. Met de knop Afhandelen ongedaan maken worden kun je afgehandelde Taken weer actief maken.
    6. Met de knop Plannen kun je de Actiedatum van de geselecteerde Taken aanpassen.
    7. Met de knop Toewijzen kun je de geselecteerde Taken aan een collega toewijzen. Lees hier meer over het toewijzen van een taak.
    8. Met de knop Verwijderen kun je de geselecteerde Taken verwijderen. LET OP! Deze actie kan niet ongedaan gemaakt worden!
      Afhankelijk van de volgende rechten mag je als gebruiker Taken verwijderen:
      • Als je de eigenaar van de taak bent (d.w.z. je hebt de taak aangemaakt of de taak is aan jou toegewezen), of
      • Als je beschikt over het benodigde recht (d.w.z. taken wijzigen of verwijderen), of

      • Als je beheerder CRM bent.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.