De laatste tijd merken we dat er regelmatig nog te e-mailen facturen blijven staan bij onze klanten.
Dit zijn definitieve facturen die wel het vinkje elektronisch factureren hebben, maar nog niet daadwerkelijk zijn verzonden.
Het is belangrijk om deze facturen tijdig te versturen, zodat je klanten hun facturen ontvangen en betalingen niet onnodig vertraging oplopen.
Wat kun je doen?
Na elke facturatieronde raden we je aan om even te controleren of alle facturen zijn verzonden.
Dit doe je als volgt :
Ga naar het kopje facturen en klik op Zoeken om de filters aan te passen.
Stel het filter 'status' in op Nog te e-mailen facturen.
Verstuur de facturen direct vanuit dit overzicht.
Belangrijke tips
Staat een factuur in Nog te e-mailen, maar wil je niet dat deze alsnog wordt verzonden? Zet dan in die factuur het vinkje Elektronisch factureren uit. Dit vinkje kun je vinden in de factuur onder de 3 puntjes -> instellingen.
Soms komt een factuur in dit overzicht terecht omdat er alleen op Definitief maken is geklikt, en niet op Definitief maken en e-mailen. Let hier goed op bij het afronden van de factuur.
Het kan voorkomen dat een factuur niet gemaild kan worden, bijvoorbeeld omdat er geen e-mailadres bekend is. Dit kun je altijd nakijken in het synchronisatie logboek. Zie: https://web.radarcloud.nl/beheer/koppelingen/synclog . Stel het filter in op 'mislukt JA' om in 1 oogopslag alleen de mislukte records te zien. We adviseren om ook deze na elke facturatie ronde even te checken.