E-mailen in RADAR Web


Deze feature maakt deel uit van de Controlled Release en is niet voor iedereen zichtbaar.
Lees meer...

Het is mogelijk om vanuit meerdere plekken in de Applicatie te e-mailen, als de gebruiker de juiste rechten heeft voor het e-mailen. Lees hier meer over het instellen van de juiste rechten

De medewerker kan vanaf de volgende plekken e-mailen:

E-mailen vanaf een Relatie (Bedrijf, Familie of Persoon)

  • Ga naar CRM > Bedrijven of Families of Personen
  • Selecteer de Relatie van waaruit je wilt e-mailen.
  • Klik in het Dashboard van de Relatie op de knop Nieuwe E-mail:

Hieronder vind je meer informatie over:

Overzicht E-mails in het Hoofdmenu

Op elk moment kun je naar het overzicht van E-mails. Hier zie je een overzicht van alle verstuurde en opgeslagen e-mails. Dit overzicht werkt qua sortering en filtering als alle andere overzichten.

Afhankelijk van de status van de e-mail kun je via het contectmenu (rechtermuisklik op de gewenste regel) de volgende acties uitvoeren:

  • Indien status is Concept: Opnieuw verzenden. Waarschijnlijk is er een fout opgetreden tijdens het verzenden van de e-mail. Je kunt met behulp van deze optie een e-mail opnieuw verzenden.
  • Indien status is Verzonden: Opslaan. Als een e-mail daadwerkelijk is verzonden is het mogelijk om deze e-mail handmatig op te slaan in Sharepoint. Als je klikt op een opgeslagen mail, dan wordt de e-mail als .eml bestand gedownload en kun je de download openen.
  • Indien de status van je e-mail Opgeslagen is, dan kun je de e-mail openen in Sharepoint.

Opstellen van een nieuwe E-mail

  • Aan de linkerkant van het scherm kun je de algemene gegevens invullen: Ontvanger, eventueel een CC en BCC adres, rubrieken, en dergelijke.
  • Aan de rechterkant van het scherm kun je de e-mail opstellen. Boven het tekstvak heb je opties voor de layout van de e-mail, maar ook de mogelijkheden voor het meesturen van bijlages en afbeeldingen.
  • Hier zie je ook een pijl naar beneden. Als je daar op klikt, krijg je als gebruiker nog meer opties te zien, waaronder het uitzoomen van de e-mail.
  • Het is mogelijk om gebruik te maken van sjablonen die je hebt aangemaakt via het Beheer, zie Instellingen voor Mailen via Microsoft365.

Selecteren van een ontvanger

Binnen RADAR Web kun je een ontvanger selecteren via de puntjes. Dit kunnen externe e-mailadressen (zoals relaties en personen) zijn, maar ook interne e-mailadressen (zoals medewerkers). In deze selectielijsten staan alleen actieve relaties, personen en medewerkers waarvan een e-mailadres bekend is.

Bijlages in e-mails

Het is mogelijk om bijlages mee te sturen in e-mails. Je kunt tot 25 MB aan bijlagen sturen. Als je meerdere bestanden hebt, mogen ze gezamenlijk niet groter dan 25 MB zijn.

Behalve de maximale grootte van de bestanden, zit er ook een restrictie op het bestandstype dat verzonden kan worden. De volgende extensies zijn momenteel toegestaan: avi, bmp, csv, doc, docx, eml, jpeg, jpg, key, mov, mp4, mpeg, mpg, msg, odp, ods, pdf, png, pps, ppt, pptx, rar, rtf, txt, wmv, wpd, xls, xlsm, xlsx, zip

Instellingen voor Mailen via Microsoft365

Via Beheer > Mailen via Microsoft365 kan de Beheerder instellingen beheren voor het e-mailen:

Instellingen voor de Medewerker

Via de Medewerker gegevens is het mogelijk om aan te geven of het e-mailadres van de Medewerker gebruikt moet worden als antwoordadres. Dit kan alleen door een Beheerder aangepast worden.

  • Ga naar Beheer > Intern > Medewerkers.
  • Selecteer de Medewerker voor wie je gegevens wilt aanpassen.
  • Op het tabblad Contact is een checkbox toegevoegd:
    • Aangevinkt: Er wordt een extra veld getoond, waarin een e-mailadres ingevoerd kan worden. Dit e-mailadres wordt gebruikt als antwoordadres bij het versturen van e-mails.
    • Uitgevinkt: Er wordt geen extra veld getoond. Als antwoordadres wordt het e-mailadres van het gekoppelde Sharepoint account gebruikt.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.